Apa kaitan seks dengan LINTAH

Sejak dahulu kala sebilangan besar masyarakat melayu percaya bahawa minyak lintah berupaya merawat serta memperbaiki fungsi seks. Malahan sehingga ke hari ini masih banyak lagi individu terutamanya kaum lelaki yang masih mempercayai dan mengamalkan penggunaan minyak lintah. Terdapat berbagai jenis minyak lintah yang ada di pasaran dewasa ini. Namun adakah benar minyak lintah ini berupaya memperkasakan ‘senjata’ seorang yang bergelar lelaki.

Pakar sakit tuan, Dr Ismail Tamby baru-baru ini ada mengeluarkan kenyataan bahawa minyak lintah tidak memberi sebarang fungsi untuk tujuan membesar dan memanjangkan alat kelamin lelaki. Bagi seorang pakar sudah semestinya beliau telah menjalankan kajian sebelum berani mengeluarkan kenyataan sebegini. Malahan (kalau tak silap aku), sehingga kini belum ada mana-mana pengeluar minyak lintah yang membuat kenyataan balas bagi menafikan dakwaan Dr Ismail. Adakah benar dakwaan/kenyataan yang dikeluarkan ataupun pihak pengeluar minyak lintah sendiri tidak pasti akan keberkesanan produk mereka?

Hakikat sebenarnya kegunaan lintah adalah lebih meluas daripada sekadar menghasilkan minyak lintah. Ekstrak yang didapati daripada lintah telah memberikan manafaat yang begitu besar dalam bidang perubatan dan farmasi. Kebelakangan ini produk-produk kecantikkan berasaskan ekstrak lintah telah mula berada di pasaran tempatan. Inilah yang sepatutnya dilakukan oleh para penyelidik di Malaysia untuk mengkaji dan mengenalpasti akan potensi industri lintah supaya boleh berkembang dengan lebih pesat lagi.

Secara peribadi aku berpendapat dalam soal seks, faktor yang paling utama adalah kekuatan psikologi individu itu sendiri. Pada aku kenikmatan seks bukan bersandarkan kepada besar atau panjang alat kelamin seseorang. Besar dan panjang tidak menjamin seorang lelaki dapat memberikan kepuasan hubungan kelamin kepada pasangannya. Apa yang lebih penting adalah kebijaksanaan seorang lelaki untuk mengendalikan suasana pada masa hubungan itu berlaku.

Banyak kekeliruan timbul, tentang bagaimana kepuasan wanita (orgasm) atau klimak itu berlaku. Oleh kerana anzal (orgasm) itu datang dalam gelombang denyutan pada faraj wanita sehinggakan wanita itu sendiri tidak dapat membezakan antara kepuasan yang bertali-tali (multiple orgasm) ataupun yang berturut-turut (sequential orgasm).

Secara umum anzal atau klimak yang datang secara bertali-tali adalah anzal (orgasm) yang datang berterusan antara satu sama lain. Wanita yang anzal sebegini akan kelihatan tidak berada dibumi nyata dan lama untuk sedar. Apabila wanita ini dipuncak dan puas, dia akan terus tidur kepenatan.

Anzal yang berturut-turut pula adalah anzal atau orgasm yang datang antara satu sama lain dalam jangka masa yang berjarak. Tempoh mungkin dalam berapa saat atau seminit dua. Wanita sebegini akan puas sekali dan sedar semula dan dengan tiba-tiba akan puas sekali lagi dalam minit yang kemudiannya.

Wanita yang memdapat kepuasan bertali-tali sepenuhnya adalah jarang berlaku, namun setiap wanita mampu untuk mempunyai anzal yang berturut-turut.

Ramai wanita mampu mendapat anzal yang lebih daripada sekali jika permulaan hubungan seks adalah dalam suasana yang tenang dan selesa dan wanita itu diberahikan dengan belaian lembut dan romantik. Dalam keadaan berahi apabila kelentitnya dibelai sebaiknya, kepuasan dan klimak yang datang akan berkali-kali, mungkin dua tiga atau enam kepuasan sebelum wanita itu betul-betul puas.

Berbanding pula dengan lelaki yang mampu puas sekali dengan pancutan air mani, dalam masa pendek wanita mampu mendapat lebih daripada itu jika keadaan dan cara yang sesuai.

Wanita tidak perlulah merasa risau. Menurut satu kajian tentang anzal atau orgasm wanita. Orgasm yang sekali sudah cukup bagi 90 peratus wanita yang diselidik. Adalah satu perkara normal jika wanita hanya mampu puas sekali sahaja dan jika mendapat lebih anggapkan ia sebagai bonus.

Ingin diingatkan, kelentit akan menjadi terlalu sensitif (geli) selepas wanita anzal dan ia boleh menyakitkan. Jika pasangan wanita berminat untuk memberikan lebih, jangan paksa dirinya. Mendapat lebih daripada satu kepuasan memerlukan keadaan yang sesuai dan wanita perlu dalam keadaan sedia. Tidak perlu paksa diri wanita itu. Jika wanita itu nyatakan sudah cukup maka berikan belaian kasih sayang dan cinta anda.

Cara yang terbaik adalah dengan membuat wanita rasa selesa sebelum hubungan seks. Tempat yang tenang dan selesa dan lakukan belaian awal dan ciuman yang memberahikan kepada wanita. Rasa berahi wanita datang daripada belaian lembut dan layan istimewa akan membantunya mencapai klimak atau orgasm..

ps. Jika anda mempunyai tip yang baik dan sesuai untuk diskusi ini anda dijemput untuk menghantarnya. Tidak perlu lucah kerana diskusi ini untuk tujuan pendidikan. Sudah banyak ruang untuk perkongsian gambar dan cerita. Diskusi ini hanya mahu buat tumpuan kepada pendidikan dan amalan yang sesuai untuk kepuasan semua.

About these ads

Tinggalkan komen

Filed under habitat lintah, hubungan kelamin, lintah, seks

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s