Selamat Tinggal Kegagalan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Lama juga rasanya aku tidak melakarkan sebarang coretan di sini. Masa begitu mencemburui kita untuk bersua. Kesibukan menyebabkan masa yang ada begitu bernilai sekali. Terpaksa berkejar kesana-sini demi mencari rezeki yang halal. Semuanya perlu dilakukan demi mengejar kejayaan.

Antara sedar atau tidak dah hampir setahun aku melibatkan diri dalam bidang ternakan lintah ini. Rupanya ianya bukanlah semudah yang disangkakan. Banyak halangan dan pancaroba yang terpaksa ditempuhi. Alhamdulillah berkat kesabaran dan tidak pernah kenal erti putus asa, sedikit sebanyak hasilnya sudah dapat dikecapi. Yang penting kita perlu sentiasa berusaha dan terus mencari serta menjelajah.

Orang-orang berjaya dan insan cemerlang takkan berhenti belajar walaupun mereka dah mencapai banyak kejayaan. Mereka memilih untuk menjadi luar biasa, jadi semua yang mereka lakukan lebih dari sekadar perbuatan biasa. Mengapa mereka boleh melakukan semua itu? Sebab mereka terus menerus belajar dan menjelajah.

Mereka belajar bukan sekadar dengan membaca, tetapi mereka mengkaji, memerhati, menganalisa dan membuat. Hasilnya, mereka sentiasa jadi yang terbaik dalam apa saja.

Pernahkah Anda jumpa orang sebegini?

Memang ada, cuma hanya sedikit di kalangan kita. Siapa tahu, insan itu mungkin Anda!

Untuk mencapai kejayaan, kita tidak semestinya mencari kaedah baru. Cuba selami dan ikut cara orang yang dah berjaya, sikap mereka, pemikiran mereka dan tindakan mereka.

Belajar dan terus menerus belajar adalah sikap yang paling ketara dalam diri mereka. Jika Anda suka belajar dan tekad belajar seumur hidup, Anda ada peluang BESAR untuk berjaya!

Bidang ternakan lintah memerlukan tahap kesabaran yang amat tinggi untuk berjaya. Seorang yang mudah berputus asa tidak mungkin akan berjaya. Begitu juga bagi mereka yang menyimpan hasrat untuk menjadi KAYA dengan JALAN MUDAH.



Jangan mudah percaya dengan omongan kosong penganjur skim pelaburan lintah yang menjanjikan pulangan yang tak masuk akal.

Sentiasalah mengkaji dan menyelidik serta mencari kaedah terbaik dalam memajukan bidang ini demi mencapai kejayaan sebenar. Selamat menternak dan jumpa lagi. Wassalam.

1 Komen

Filed under motivasi lintah, penternak lintah

One response to “Selamat Tinggal Kegagalan

  1. ilovebudu

    aku setuju..terima ksaih kerana au juga tersedar

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s