Rumah Baru Lintah – sambungan

Salam siaran. Terlebih dahulu aku mohon maaf kerana tak dapat update aktiviti kelmarin. Kami mengadakan kenduri doa selamat sempena ulangtahun kelahiran anak saudara aku dan sempena pembukaan kolam baru. Maaf gambar tak dapat disiarkan disebabkan masalah teknikal. Ramai tetamu yang terdiri dari penduduk kampung yang hadir selepas selesai sembahyang Jumaat.

Kolam ternakan aku menjadi tumpuan penduduk kampung. Ramai yang terkejut dan merasa pelik dengan usaha yang aku jalankan. Tak pernah dibuat orang, kata depa. Kolam ternakan aku juga menerima kunjungan Saudara Wan dan abangnya dari Tikam Batu, Sg Petani. Semakin ramai yang berminat menceburi bidang ternakan lintah ini. Banyak sungguh soalan yang dikemukan. Minat sungguh depa untuk menjalankan usaha ternakan ini. Akupun persembahkanlah segala ilmu yang ada bagi merungkaikan segala kekusutan yang terbuku dalam pemikiran depa. Depa juga amat bertuah kerana dapat lihat telur lintah dalam kolam ternakan. Bukan semua orang yang daat lihat. Ramai penternak lintah sendiri yang tak pernah lihat telur dan anak lintah yang masih merah tu. Harapan aku depa berpuashati dengan segala panduan dan penjelasan yang aku persembahkan. Agaknya lah…

Aktiviti yang padat pada hari kelmarin tidak mengizinkan untuk memindahkan lintah ternakan aku ke rumah baru. Insyaallah aku akan pindahkan lintah tu ke dalam kolam baru pada petang ini. Jumpa lagi….

—————-
Now playing: Plig Lock – Thai Top Hits
via FoxyTunes

Tinggalkan komen

Filed under kenduri, kolam lintah, lawatan kolam lintah, rumah baru

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s